QR-koodit ovat kaksiulotteisia kooditaulukoita joita voidaan lukea QR-viivakoodinlukijoilla ja kännyköiden kameroilla. Koodi koostuu mustista laatikoista valkoisella taustalla.
Koodin tiedoissa voi olla verkko-osoite, tekstiä tai tietoa. (tietoa enintään 250 merkin verran)
QR-koodeja käytetään enimmikseen Japanissa, jossa Toyotan tytäryhtiö Denso-Wave kehitti sen vuonna 1994 ja se on yksi suosituimmista kaksiulotteisista viivakoodityypeistä.
QR tulee sanoista “Quick Response” ja sen tiedot suunniteltiinkin nopeasti luettaviksi.
Tätä teknologiaa käytetään enimmäkseen Japanissa ja Etelä-Koreassa. Länsimaissa QR-koodien käyttö leviää hitaasti mutta tasaisesti.
Emaloituja QR-koodikylttejä voidaan sijoittaa ulkotiloihin aurinkoon, jossa niitä voidaan lukea normaaliin tapaan melkein millä tahansa (äly)puhelimella.
Todella kestävä.
Jos haluat luoda WR-koodin, käy osoitteessa http://qrcode.kaywa.com/
Tällä sivustolla voit helposti luoda oman QR-koodisi.
(Jos haluat emaloidun QR-koodin, valitse XL-koko).
Pyydä ilmaista tarjousta emaloidulle QR-koodillesi
QR-koodeja käytetään jatkuvasti enemmän mainostuskäyttöön sekä perinteisissä että interaktiivisissa kampanjoissa. QR-koodeja on käytetty seuraavissa medioissa: mainostauluissa, sissimarkkinointikampanjoissa, myymälöiden näytöillä, tapahtumien lipunmyynnissä, paketinseurannassa, käyntikorteissa, tulostetuissa mainoksissa, kilpailuissa, suoramainontakampanjoissa, verkkosivuilla, sähköpostimarkkinoinnissa ja alennuskupongeissa muiden ohella.
QR-koodit ovat erityisen arvokkaita markkinoijille, sillä ne antavat mahdollisuuden tarkkailla vastausta erittäin tarkasti, joka tekee tuoton seurannasta laskusta helppoa.